Excursie en proeverij Struisvogelboerderij

Hogeweg 1
4524KG Sluis

Route

Eigenaar van Leukste uitje van Zeeland zo trots als een pauw: ‘Vitaminen om het jaar goed te beginnen’

Woensdag 8 mei 2024, aanvang rondleiding 14.00 uur.

Adres: Struisvogelboerderij Monnikenwerve, Hogeweg 1, 4524KG Sluis

“Een kroon op het harde werken.” Eigenaar Floris de Bruijckere is zo trots als een pauw dat struisvogelboerderij Monnikenwerve in Sluis is verkozen tot leukste uitje van Zeeland door de de ANWB op 16 januari 2024. Hij won hiermee de Gouden ANWB Award!

Wij gaan op excursie bij de struisvogelboerderij en gaan de struisvogelcake met struisvogellikeurtje proeven hierbij.

In 1997 ontstond het bedrijf. Toen familie de Bruijckere op vakantie in Drenthe waren, kwamen ze een struisvogelboerderij tegen Moeder de Bruijckere keek zo’n vogel in de ogen en wist gelijk “Dit wil ik ook”. Heden ten dage heeft Floris met moeder Susanne de dagelijkse leiding.

Een pasgeboren struisvogel kuiken heeft een mooie licht- en donkerbruine kleur en de nek heeft een mooie tekening welke later verdwijnt. Boven op de rug van de kleine kuikentjes zien we kleine harde veertjes die wel op de stekels van een stekelvarken lijken. Ze zijn ook zo hard en ze verdwijnen heel langzaam. Een volwassen hen heeft mooie zilvergrijze veren met onder aan de vleugels lange witte veren, de nek is lichtgrijs en ze hebben een donkere snavel en donkere poten. Een volwassen haan ziet er wat betreft zijn kleur veel mooier uit, zijn veren zijn ravenzwart, zijn nek is lichtgrijs of zwart. Zijn snavel en poten zijn rood in de zomer en lichtroze in de winter. Hij heeft ook hele mooie witte veren onderaan zijn vleugels.

Verdere info: http://destruisvogel.nl

Kosten: Bezoek met rondleiding, koffie / thee, Struisvogelcake en een Struisvogellikeurtje € 10,- voor Groei & Bloei leden en voor niet-leden 15,-   per persoon.

Aanmelding: Vooraf aanmelding inclusief betaling voor 30 april is verplicht. Aanmelding: jhendrix(at)zeelandnet.nl Betaling vooraf op rekening NL29RABO 0330 4482 69 o.v.v. Struisvogels en Lidnummer